Lange zit

19 mei 2018 - Cairns, Australië

Donderdag vertrokken wij aan het einde van de morgen richting Singapore. Een vlucht van bijna 13 uur met Singapore Airlines en een uitstekende service. In Singapore een stop van bijna 3 uur om over te stappen voor de vlucht naar Cairns met Silk Air. Een vlucht van bijna 6,5 uur en we waren blij dat we uiteindelijk in Cairns waren. Ondertussen was het vrijdagavond half 6 lokale tijd (8 uur tijdsverschil met Nederland). Eerst een stukje border security en vervolgens de huurauto opgehaald en snel naar het hotel.
Na het inchecken bij Outback Jacks bar & grill nog wat wezen eten waarna we om een uur of 9 uitgeput in het hotel terug waren. We hebben het nog een uurtje kunnen rekken, maar daarna ging het lampje echt uit. Ondanks het tijdverschil gelijk een goede nacht gemaakt en pas om kwart voor 8 (alleen) wakker geworden. Ja, inderdaad alleen, want manlief was al vanaf 4 uur wakker en had om kwart voor 7 maar besloten om naar de markt te gaan, een ochtend wandeling te maken en wat boodschappen te doen. Het voordeel ..... een lekker ontbijt op bed.
Vanochtend om 10 uur een afspraak bij de dokter om een dive certificate te halen. Je moet bijna 90 vragen beantwoorden en als je ergens ja in vult dan ben je in Australie verplicht om zo'n verklaring te halen. En dat omdat ik 1 keer ja had ingevuld, want over leeftijd valt niet te liegen ook al wil je dat soms wel, hing ik er aan en moest gekeurd worden.
Dacht je dat je in Nederland wel eens lang moest wachten. Nou, hier kunnen ze er ook wat van. Om 10 voor half 11 werd ik opgeroepen. Door een "nurse" die bloeddruk ging meten, gehoor/trommelvlies test, longinhoud en mn ademhaling. Amper 5 minuten later mocht ik weer in de wachtkamer plaatsnemen met de mededeling "it won't take long before the doctor calls you". Waar die flying docter vandaan moest komen weet ik niet maar ik moest 55 minuten het zitvlees testen voordat ik werd opgeroepen. Heb maar niet gevraagd of dat bij de test hoorde. Benieuwd hoe lang het duurt als men zegt dat het wat langer duurt. Deze wijze man ging nog een keer in mijn oren kijken en naar mijn ademhaling luisteren. Verklaring invullen en tekenen. Opnieuw nog geen 5 minuten en 100 dollar lichter zodat we om even voor half 12 weer buiten stonden. Vervolgens een stuk door het centrum van Cairns gelopen en met de auto naar de botanische tuin. Mooi, maar niet spectaculair want de winter komt er aan en er staat weinig in bloei. Om een uur of 3 waren we terug bij het hotel en tijd om een kijkje te nemen op de esplanada (boulevard) met een mooi groot en gratis toegankelijk openlucht zwembad en een aantal straatmuzikanten op leeftijd. Lekker op een terrasje gezeten en terug naar het hotel om een uurtje te gaan lezen voor het avondeten. Dat was dus foute boel en werd een gevecht tegen de slaap. Maar, we hebben het gered en nu is het tijd om te gaan eten. Vandaag al met al een redelijk relaxte dag na de lange vliegreis.

1. Manja van Zon:
    19 mei 2018
    Klinkt weer geweldig. En ja de leeftijd kost geld😃
  2. Anja:
    19 mei 2018
    Die heb je in de pocket...
    En ja.... die ouderdom hè 🙉🙈🐵
  3. Ashley Aalbregt:
    19 mei 2018
    Haha al heel wat dat ze iemand op jou leeftijd laten duiken daar tussen de haaien.... geniet ervan mis jullie nu al 😅😅😗😗
  4. Kees:
    19 mei 2018
    Cairns, Palm Cove en dan vanuit Port Douglas richting GB reef. Heerlijk!!
    Geniet ervan.
  5. Bowien van Zon: