Van Sydney naar Brisbane

7 juni 2018 - Brisbane, Australië

Zaterdagavond de stad in geweest. Wat een gekkenhuis door het lightfestival. Niet door te komen. Roadblocks en geen zitplaats te krijgen in de restaurants. Het werd een simpele (bij eentje een vrijwel rauwe) pannenkoek.

Zondag uitgeslapen en een rustdag die geen rustdag werd. Naar Paddy Market voor een fotowinkel om een nieuw dopje voor de camera te kopen. Al met al weer bijna 5 kilometer en dan moest de avondwandeling bij het lichtfestival nog komen. Eten in de Rocks en daarna de Vivid walk voor een behoorlijk stuk gedaan. Wat een spektakel. Het Operahuis was zo mooi verlicht.

Maandag hadden we een soort van mini reünie met oud Hijs speler Rob Willis en Theo Heesen. Gezellig van 12 tot 4 zitten bijpraten, anekdotes ophalen etc. Het begin van de avond het resterende stukje van de Vivid walk gedaan en gegeten bij de Maleisiër. Dinsdag in de stromende regen inchecken op de boot en op weg voor 106 dagen. De sail away met de prachtige lichtshow viel letterlijk in het water. Vandaag in Brisbane aangekomen. Gelukkig stapte Angelo bij de verkeerde halte uit zodat we ook China Town nog hebben gezien. De stad, veelal in de regen, kon niet echt imponeren. Het leukste was de terugweg naar de boot met de city cat. Een veerboot over de Brisbane River en een tocht van een kleine 45 minuten. Vanmiddag meren wij af en zetten koers naar Komodo Island (Indonesië). Voorlopig 6 dagen op zee en op weg naar de zon.

1. Ashley Aalbregt:
    7 juni 2018
    Mooie foto's ook! Hij vind de boot echt stoer zegt hij 🛳🛳! Denken jullie wel een beetje aan jullie leeftijd... af en toe wat rustiger aan doen enzo. Maarja nu weer paar dagen op de boot rustig aan doen kunnen jullie even bijkomen 🤗🤣😜
  2. KARIN:
    24 juni 2018