The day after

25 juni 2018 - Muscat, Oman

Van Colombo naar Muscat - Oman

Wat heb ik donderdagnacht slecht geslapen. Trucks en bussen zag ik recht op mij afkomen. Amper geslapen en dan heeft manlief ook een leuke mededeling. Even op het achterdek wezen kijken voor het weer. Niet echt zonnig en erg bewolkt. Okay. En, er staat iemand op wacht met een grote schijnwerper. Hoe bedoel je? Ze staan op de uitkijk voor piraten. Ja hoor! Heeft hij gewoon gelijk. Nou, dat slapen schiet er redelijk bij in want onbewust denk je er toch aan. En Angelo maar zingen van joho joho en praten over Long John Silver.

Vrijdag en zaterdag niet al te best weer gehad. Wel warm, maar nog steeds een flinke storm. In de nacht van zaterdag op zondag heeft men ook het zwembad leeg laten lopen. Er kwam meer water op het dek dan dat er in het zwembad zelf bleef. Zaterdagochtend was tafeltennis niet echt mogelijk. De bal vloog alle kanten op. Ook zondag was het qua wind bar en boos. Wel warm gelukkig. Een puzzel invullen was al moeilijk met de klappers die af en toe gemaakt werden. Afgelopen nacht keerde de rust weer. Vanochtend kwamen wij aan in Oman. Strak blauwe hemel en 38 graden. Schitterende ligging met de bergen/rotsen op de achtergrond. Met de shuttle het haventerrrein af. En op z'n Angelo's een taxi genomen. Staan er 20 te wachten, vliegen allemaal op je af en hij loopt naar de weg en houdt er eentje aan die net aan komt rijden. 20 man verbouwereerd achter latend. Als eerste een bezoek aan de Grand Mosque en voor de hele massa er aan kwam. Qua grootte nummer 3 van de wereld en ook weer indrukwekkend. Er hangt een kroonluchter in het midden. Wat is die mooi. Daarna terug naar de stad. Eerst nog het fort beklommen. Dan merk je pas hoe warm het is. Vervolgens nog de vismarkt en de souk. En het grootste probleem? Je krijgt je geld niet op. Blikje drinken nog geen 50 cent op een terras. Even wat eten en drinken. Nog geen 2,5 euro. Oman heeft indruk gemaakt. Mooie gebouwen, veel laagbouw, vriendelijke mensen. Zo veel meer indruk dan Dubai.

1. Fam. Stolze:
    25 juni 2018
    Prachtige foto’s . Gelukkig een paar dagen verplicht rust. Doe voorzichtig.