Het einde nadert.....

16 september 2018 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Zondag was het de beurt aan Nieuw Zeeland. Wij waren 2 jaar geleden ook al in Auckland geweest en dat had niet echt indruk gemaakt. Dit keer met de ferry de oversteek gemaakt naar Devonport. Wat een pittoresk plaatsje en wat een geweldige huizen daar. Kost ook niet weinig. Langs het water naar North Head gelopen en naar boven gelopen op deze voormalige vulkaan. Vooral de donkere tunnels waren erg leuk..... Niet dus. Zolang Ang met een lichtje scheen ging het nog, maar als hij die ff uitzette...... Onder water okay, maar dit soort gekkigheid....

Vervolgens over Cheltenham beach gelopen en tijd voor een bakkie. Die huizen aan het strand. Zo mooi ook. Dat is heerlijk leven. Na de koffie pauze verder gelopen door het plaatsje richting de ferry en terug naar Auckland. In Auckland naar Albert Park geweest. Daar moeten sculpturen staan, maar dat zijn dus gewoon beelden. Toch was het wel een leuk park. Gelegen op een heuvel met zulke speciale boomstammen. Die wortels zijn zo bizar. Daarna wat verder door de stad geslenterd, gegeten bij de Mexicaan en terug naar de boot voor de culturele show Haka, the legend.

Vandaag een zeedag en we zijn nu precies 4 maanden onderweg. Voelt dat ook zo? Nee dus. Heb absoluut niet het gevoel dat we al zo lang weg zijn. Dinsdag en woensdag nog 2 zeedagen en donderdagochtend zijn we terug waar het avontuur begon : in Sydney. In de middag vliegen we via Singapore terug en vrijdag zijn we weer in Nederland.