Key West en de Salsa en vleesmarkt van Miami

20 augustus 2018 - Key West, Florida, Verenigde Staten

Gisteren en vandaag was het de beurt aan Florida. Nu is augustus niet de beste tijd van het jaar om Florida te bezoeken, maar be it. Gisteren eerst Miami. Sinds Angje begin jaren 90 daar veel voor zijn werk kwam zijn favoriete bestemming. En eerlijk is eerlijk, er hangt een bepaalde "vibe" in die stad. De salsa, de Cubaanse invloeden en veel dansende mensen op straat. In de ochtend weer de gebruikelijke ellende met de douane. Het duurde ruim 3 kwartier voor we echt van boord mochten. Eerst een flinke tippel naar Bayside, wat op een zondag toch altijd weer genieten is en op jacht naar een huurauto. Dat ging niet zo makkelijk, dus de plannen maar gewijzigd. Geen Outlet Mall vandaag, maar met de stadsbus naar de Aventura Mall. Daar ook de lunch gebruikt. Vervolgens de bus naar South Beach. En South Beach blijft toch South Beach. Heerlijk om mensen te kijken. Ze lopen er in allerlei pluimage. En voor de man? Tsja, een man blijft een man, maar sommige dingen blijven ook niet onopgemerkt. Je kan proberen wat je wilt, maar soms kan een klein lapje stof niet zo'n immense hoeveelheid vlees bedekken. Toch Angje? Maar Big Mama don't care. Zien en gezien worden, alhoewel je sommige dingen niet echt wilt zien. Angje had het dan ook over de vleesmarkt van South Beach.

Na wat shoppen in Lincoln Avenue hebben we wat gedronken in een salsa bar met live muziek. Geweldig en wat een moves. Om half 7 de bus terug naar Bayside. Daar wat rondgelopen en de zondag blijft de leukste dag daar met veel lokale mensen. Gegeten bij Hooters om vervolgens bij het podium naar de salsa band te luisteren en te genieten van de dansende mensen/Cubanen. Ondertussen was het 9 uur geweest en tijd voor de wandeling terug naar de boot. Alweer een dag van zo'n 15 kilometer lopen zat er op. Miami, I love this city.

Vandaag in Key West. Vanwege de stevige wind vannacht kwamen we een uur later aan. Op zich niet erg, want we hadden toch geen wilde plannen. Na het late ontbijt een stuk gewandeld. Angelo was hier al diverse keren geweest en voor mij pas de 2e keer, maar sinds midden jaren 80 heeft de stad zich aardig ontwikkeld. Elk bezoek aan Key West laat je meer winkels en meer attracties zien. De leuke kleurige houten huizen, de levendige pubs en de vele toeristen. Na de wandeling terug naar de boot om de duikspullen op te halen.

Om half 2 stond er eindelijk weer een duiktrip op het programma. Angelo kon ondertussen mooi boodschappen (toiletartikelen) doen voor het laatste stuk voordat hij zijn middagwandeling ging doen. Ook hier was het weer geweldig duiken. Vandaag zo'n enorme joekel gezien : de goliath grouper. Kind weegt zo'n 400 pond. Waanzinnig!!! Verder veel lion fish, baracida, nassau grouper (Zn kleine broertje), mutton snapper, krabs,  kreeft, offer fish. Eigenlijk te veel om op te noemen.......

Vandaag is het alweer 20 augustus (mamsie nogmaals van harte! ) en zijn we al meer dan 3 maanden weg. De tijd vliegt voorbij en ik heb niet echt het idee dat we al zo lang weg zijn. Over precies 1 maand zitten we al weer in het vliegtuig naar huis.........