Reykjavik, IJsland

30 juli 2018 - Reykjavík, IJsland

Maandagochtend om 9 uur kwamen wij aan in Reijkjavik na 2 koude, natte en stormachtige zeedagen. Om half 12 werd ik opgehaald voor een tocht te paard (Icelandic horses) naar de kraterloze vulkaan door een lava gebergte. Om 1 uur begon de rit van ongeveer 3 uur. Geweldig. Wel ff wennen op die ijslanders. Je kan alleen maar doorzitten. Lichtrijden kan echt niet met die kleine, snelle passen. En.....in volle rengalop de bergen op. Wauw. Dat was echt heel lang geleden. Ik voelde mn pony kleiner en langer worden en hij ging als een speer. Heerlijk!!! En zo'n mooie omgeving. Velden vol bloeiende lupines, stenen bedekt met mos en....... het was droog!!

Angelo was in de tussentijd naar de stad gaan lopen (4,5 km - hij wordt echt fanatiek) en heeft daar wat rondgekeken en "voorwerk" voor later op de dag gedaan. Even voor 5 uur kwam ik terug van mijn bizarre tocht en werd ik netjes bij de boot afgezet. Daar stond hij mij op te wachten. Gelijk door naar de bushalte gegaan en de stad in.

Wij zijn een aantal jaren geleden ook al in Reijkjavik geweest en er was veel herkenbaar. Geen wereldstad als Barcelona maar het heeft wel zijn charme met de gekleurde huisjes, de relaxte sfeer, vele muurschilderingen etc. Eerst de winkelstraat doorgelopen en de leuke en kleurrijke gebouwen bekeken. Vervolgens naar de Hallgrimskirkja (de moderne kerk) met zijn speciale orgel met 5275 pijpen. We troffen het (of niet). De plaatselijke organist begon om 6 uur te spelen. Maar helaas geen mooie nummers. Het leek meer op het stemmen van het orgel. Eigenlijk kwam het erop neer dat het best wel een herrie was. We zijn gauw gevlucht en verder door de stad gaan zwerven. Op een gegeven moment zijn we wat gaan eten (echt duur hier) en met een andere bus terug richting boot gegaan (na 7 uur rijden er diverse bussen niet meer). Dat kwam goed uit want Angelo had eerder de dag nog een museum ontdekt. Zo gaaf. Allemaal recycled materiaal. Uit de verte denk je wat een baggerzooi staat daar maar als je dan door het onkruid heen manoeuvreert. Geweldig! Vanaf daar de wandeling terug naar de boot. Voor mij een redelijk rustige dag, hoewel....., maar Angje had gewoon weer een kilometer of 11 gelopen en was blij toen hij languit kon.

Vandaag een zee dag en morgen gaan we Groenland naderen. Op zoek naar ijsschotsen en hopelijk ijsberen als we mazzel hebben.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Manja van Zon:
    1 augustus 2018
    Het klinkt weer geweldig. Op naar het volgende avontuur. Geniet ervan 💋
  2. Fam. Stolze:
    2 augustus 2018
    Wat een belevenis. Hoe was het met de toestand van je lichaam de volgende dag.?
  3. Ashley Aalbregt:
    2 augustus 2018
    En kon je nog lopen na zoon lange rit 🐎🐎. Klinkt weer geweldig. Geniet ervan!
    Hier nog steeds volop mooi weer en genieten ☀️☀️
  4. Jacqueline:
    3 augustus 2018
    Leuk jullie reacties!!! En de volgende dag had ik nergens last van 😂😂😂
  5. KARIN:
    7 augustus 2018