Barcelona

20 juli 2018 - Barcelona, Spanje

Donderdagochtend vroeg kwamen wij in Barcelona aan. De avond er voor had ik aangegeven dat ik naar het Guell (Gaudi) park wou. Met de taxi naar de metro en op naar het park. Vanaf het metro station best nog wel een tippel. Op de website stond hoe je moest lopen en dan een stuk met de roltrappen omhoog. Wel leuk als alleen de eerste werkt en de laatste 2 niet. In het park zelf loopt het ook aardig omhoog met veel trappen, dus om een uur of half 10 hadden we er al een paar honderd achter onze kiezen. Helaas konden we het mooiste stuk niet in omdat de kaartjes uitverkocht waren. Tsja, dan moet ik maar niet op het laatste moment iets willen........ Na het park naar La Sagrada Familia gelopen. Even rond gekeken. De kerk is nog steeds niet af, schijnt nog zo'n 8 jaar te duren. Daarna door gelopen naar de Arc de Triomf (in Barcelona). Vanaf daar door de Barri Gotic wijk lopen slenteren. Natuurlijk een aantal kerken in totdat we op de Ramblas uitkwamen. Ondertussen was het al tegen half 4. In het Hard Rock Cafe gegeten en vervolgens nog even shoppen bij Desigual. Daarna over de Placa de Catalunya terug de Ramblas op.  Angje wou nog een ijsje, maar daar ontbrak de tijd voor haha, want we moesten ook nog naar de Sendra winkel voor nieuwe laarzen. Bepakt en bezakt, 14 kilometer gelopen en toen bij het Columbus monument maar een taxi terug naar de boot genomen. Daar nog een Flamenco show bezocht om vervolgens uitgeput in bed te vallen.

Vrijdag moesten we al om half 2 op de boot terug zijn, dus bij uitzondering maar een excursie geboekt. Op pad met dood, half dood en kreupel. (Niet beledigend bedoeld maar ach, ach) Wat is zo'n tour toch een belevenis. NOT. Aangekomen bij Montserat begint het alweer. Can we use the restrooms? Dus een 10 minuten stop. Gaat de gids net tellen komt er zo'n schijndode dat die ook nog even naar het toilet moet. Dan op weg naar het klooster met de kathedraal. Schitterende kerk die we nog konden bezoeken maar helaas de kapel niet meer. Daar mocht net de laatste groep naar binnen. Thanks to the zeikerds. Daarna zelf nog een klein stuk naar beneden geklauterd richting een kapel die schijnbaar op de weg naar het bedevaartsoord Santiago de Compostella ligt. Pittig en steil en ik wens al die bedevaartgangers veel succes als dat een indicatie is voor de ca 1000 km. Terug in de bus genoten van de neuriende dame voor ons die een soort 2e reisleidster speelde. Probleem was dat niemand luisterde. Alleen oud worden is denk ik geen pretje......

Vandaag was een zeedag met de pingpongballen truc en morgen meren we aan in Lissabon. Barça was weer genieten in kapitalen!