Van Brisbane naar Komodo Island - Indonesië

14 juni 2018 - Komodo Island, Indonesië

Vanuit Brisbane hadden we 6 zeedagen voor de boeg. De eerste dag was het niet echt koud maar werd het pas in de loop van de middag wat zonniger. Vanaf dag 2 werd het mooier en mooier. Heerlijke dagen op het zonnedek. In de ochtend eerst wat tafeltennissen en dan languit. Een van de andere tafeltennissers zat volgens mij 2 jaar geleden ook bij ons op de boot. Op de 5e zeedag vraag ik dus of hij 2 jaar geleden ook op de Sun Princess zat? Het antwoord was een lekkere binnenkomer van de dag. Zou best kunnen maar ik weer dat niet precies meer. Gemiddeld zit ik ca 200 dagen per jaar op een cruise. En dan dachten wij dat 4 maanden lang was!!! Ondertussen zijn we al bijna een maand weg en vliegt de tijd voorbij. Het voelt eerder als een week dan een maand. Elke avond 1 of 2 shows en andersoortig entertainment. Woensdagochtend won ik zelfs het tafeltennis toernooi. Na afloop kwam Angelo met een verrassing. Kerst 2019 zijn we niet thuis. Hoezo? Net even geboekt naar Papua New Guinea, Nieuw Caledonie en Vanuatu. Kunnen we er nog 2 of 3 weken Australië aan vast plakken. Later op de dag de eerste walvis van deze trip gezien.

Vanochtend was het in ieder geval vroeg op. Angje was in de wachtruimte op zoek naar jong vrouwenvlees. Liefst ongesteld. Tijdens de excursie gaan we namelijk op zoek naar de Komodo Dragons. Deze beesten schijnen zeer sterke reukzintuigen voor onder andere bloed te hebben. Bij de briefing was ook een waarschuwing dat kinderen onder de 5 niet mee mogen. Verder mag je niet zonder begeleiding van een Ranger het het park in, ongestelde vrouwen moeten zich vooraf melden en dicht bij de gids blijven. Als je dan het verhaal leest over enkele doden onder toeristen en bewoners die zijn aangevallen begrijp je dat ik niet best geslapen heb. Gisteren bleken er ook veel ouderen geannuleerd te hebben. Die vonden het toch te gevaarlijk. De halve boot zat elkaar gek te maken. Het was in ieder geval een top dag.

Eerst een wandeling door het park van ruim 2 kilometer. Volgens mij meer om de spanning op te voeren want geen Dragons. Uiteindelijk kwamen we bij een klein soort van waterreservoir en daar zaten er een stuk of wat. Eentje was schijnbaar aardig agressief geweest want die had het bloed nog om zijn mond zitten. Na de tour vroegen we aan de gids of we nog een stukje de andere kant op mochten lopen langs/over het strand. Daar kwamen wij er nog eentje tegen. Vervolgens liepen wij door maar dat was schijnbaar niet de bedoeling. Na een paar honderd meter wat geschreeuw achter ons. Kwam de gids achter ons aan dat we echt te ver weg liepen. Pratend op de terugweg gaven wij aan ook nog naar Kampung Komodo te willen. Hij kon wel een boot regelen en niet tegen touroperator prijzen. Inclusief 2 gidsen. Voor hun een toekomst en voor ons een geweldig vervolg van de dag. Schoenen uit en een gammele vissersboot in. Bij aankomst eerst in het kantoor aanmelden voor USD 1.00 per persoon. De eerste toeristen sinds 3 juni die in het boek stonden. Een uur door het dorp gewandeld en je kan je niet voorstellen dat je anno 2018 nog zo leeft. Bij de lokale store wat gedronken. Het leuke is dat men eerst aan de gids vraagt wat het moet kosten, maar voor om en nabij 1 euro voor een blikje drinken hoef je niet moeilijk te doen. Bij terugkomst op een illegale pier afgezet zodat we niet door het water hoefde te lopen en nog wat gedronken met onze gidsen. Net weer terug aan boord en zometeen op weg naar Singapore.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ashley Aalbregt:
    14 juni 2018
    Zo eindelijk weer een verhaal van de vakantie gangers. Klinkt weer geweldig!! En kerst 2019 ook al niet thuis...... en wij dan??? 😉😅. Geniet ervan en doe voorzichtig. Dikke kus en ly😗😗😗
  2. Bowien van Zon:
    15 juni 2018
    Ahhh gaaf! Geniet ervan!
  3. Kees:
    15 juni 2018
    De varanen zien er niet heel bloeddorstig uit..
  4. Ineke:
    16 juni 2018
    Wat een mooie reis maken jullie weer! Veel plezier x
  5. Fam. Stolze:
    16 juni 2018
    Jullie beleven nog eens wat. Doen jullie voorzichtig.?
  6. KARIN:
    24 juni 2018