Van Komodo Island naar Singapore

17 juni 2018 - Singapore, Singapore

De avond van vertrek uit Komodo was ik aardig afgeserveerd. De hitte en lange wandeling had zijn tol geëist. In het theater lag iedereen in een deuk terwijl ik zoiets had van wat gebeurd er om me heen en moeite had om mijn ogen open te houden. Vrijdag was weer heerlijk en misschien wel iets te warm omdat er vrijwel geen wind stond. In de namiddag hebben we de schaduw maar opgezocht. Zaterdag zijn we de evenaar gepasseerd en zitten we weer op het Noordelijke halfrond. Voordat we de evenaar passeerden moest er wel toestemming zijn van Neptunus, heerser van de zee. Om 5 over 11 in de ochtend werd het tribunaal geopend en moesten de Pollywogs (zij die nog nooit per schip de evenaar zijn over gegaan) voor Neptunus verschijnen. Allen werden schuldig bevonden aan het hun ten laste gelegde. Na publiekelijk aan de schandpaal te zijn genageld (vis kussen, spaghetti, mayonaise, ketchup en weet ik al niet wat ze over zich heen kregen) werden ze als Shellbacks geaccepteerd en om half 12 kreeg de Commodor groen licht om de evenaar over te varen.

In Singapore werd er kennis gemaakt met nieuwe veiligheidsmaatregelen. Net als op het vliegveld paspoortcontrole en douane. Dat geintje duurde gewoon 45 minuten. Vanaf daar naar de Gardens by the Bay. Schitterend park met een aantal conservatoria. Die met bloemen was werkelijk schitterend. Verder een soort van aluminium bomen. Daarboven een skywalk. Wat een geweldig uitzicht en wat mooi. Daarna naar een mall. Wat we daar moesten doen vroeg ik mij ten zeerste af. Maar ja, mijn mannetje luistert in ieder geval wel goed. Ik zeur al heel lang over een Nikkie winkel. Nou, die zat daar dus. Wat een mooie spullen zitten er tussen. De overbaggage begint dus te groeien. Daarna met de metro naar China Town voor een 3-tal tempels en de gebruikelijke bedrijvigheid daar. Wat rondgeslenterd en een saté (kleintje maar van 12 stokjes) gegeten.
Heerlijke dag gehad maar wat was het warm en vochtig. Doorweekt zijn we. We zijn weer terug aan boord en gaan op weg naar Colombo - Sri Lanka.

1. Fam. Stolze:
    17 juni 2018
    Die bomen zijn zo prachtig. Wat een mooie stad.