Griekenland en Montenegro

10 juli 2018 - Dubrovnik, Kroatië

Nadat we het Suez Kanaal verlaten hadden werd er koers gezet naar Griekenland. Zondag stond Argostoli (Kefalonia) op het programma. De vraag was of we het konden bereiken want een ander schip voor ons had deze stop geannuleerd vanwege de stevige wind.
Na ca 45 minuten aanmeren, centimeter na centimeter, kreeg de Captain hem veilig aan de kant. Aldaar een fikse wandeling gemaakt over de boulevard en de dam. Diverse scholen met vissen zag je in het heldere water en 8 schildpadden. Een kleintje en de rest grootte tot mega grootte. Wat zegt mijn lieftallige eega? Zo, weer ca 125 EURO bespaard. Ik in mijn naïviteit: Hoezo? Normaal ga je duiken en kom je terug over hele scholen met vissen en ben je opgewonden als je 1 schildpad hebt gezien. Nu zag je er 8 en moest je niet eens onder water. Grapjas. Terug aan boord de hottube in en later op de avond nogmaals de boulevard opgegaan.

Maandag stond Corfu op het programma. Angelo had de hele nacht de wc wat beter bekeken en liet het afweten. Wel had hij nog snel een tour met Princess voor mij geregeld. Rondleiding door de oude stad, een scenic routing, een klooster en een pittoresk dorpje. Teruggekomen lag Angje nog lekker in bed en gelukkig ging het wat beter. Ook 's avonds nog in quarantaine op de kamer en hopen dat het vandaag beter ging.

Vanochtend was hij nog niet 100% fit maar we zijn toch op tour gegaan. Thuis hadden we al een privé taxi geregeld om een deel van Montenegro te doorkruisen. Kotor waren we al eens geweest en had indruk gemaakt, maar ook vandaag was geweldig. Wat een mooie natuur en een heerlijk land. Een parel aan de Adriatische Zee. Om 8 uur zaten we in de tender en om half 9 zetten wij voet aan land. Allereerst moesten we de bergen over. Een soort Alp d'Huez met 25 bochten. Schitterende route met een geweldig uitzicht. Boven op de berg ben ik nog even gaan zippen over het dal heen. Hoe ouder hoe gekker. Vervolgens kwamen wij in Njegusi waar we een museum over de voormalige koning en een hamrokerij bezochten. Daarna door naar de voormalige residentie van de koning, Cetinje. Een leuk historisch dorp. Vanaf daar terug naar de kust. Geluncht in Sveti Stefan met uitzicht op het privé eiland. Dat is een hotel waar de kamers ca 12000 dollar per nacht kosten. De Beckhams zaten daar op dit moment. Voor die 12000 krijg je er wel ontbijt bij. Daarna door naar Budva. Een soort Scheveningen maar ook een mooi historisch centrum. Vanaf daar terug naar Kotor waar wij om even over half 5 weer aankwamen.