Kings Canyon en op naar Sydney

2 juni 2018 - Sydney, Australië

Het ultieme vakantiegevoel. Om 4 uur de wekker laten aflopen. Om half 5 in de bus zitten voor een 3 uur durende transfer naar Kings Canyon (Watarrka National Park). Genieten van de zonsopkomst en wilde kamelen. Een safety instructie krijgen van 15 minuten en denkend had ik nou maar eens 1 x mijn grote mond dichtgehouden. Voor de 5e keer afscheid van je man nemen tijdens deze vakantie en voor de 2e keer zeggen dat als je niet terugkomt je toch echt gecremeerd wilt worden. 600 in de rotsen uitgehakte tredes nemen. Vervolgens een trial lopen van ruim 6 kilometer door de bergen, over de rotsen en op stukken naast het ravijn. Een toegift krijgen van ruim 600 meter klimmen en klauteren en nog een keer 100 tredes voor de Garden of Eden. Dit heen en terug. Dan na 3 uur beneden aankomen en zeggen : this was amazing. I f...ing did it!!! Eerlijk is eerlijk. Als je voor de excursie met de trail over de Rim gaat is de excursie geweldig en moet je hem echt doen. Maar neem Angelo. Hij mocht deze trail niet doen i.v.m. slechte knieen dus hij was veroordeelt tot de creek walk. Ga je alleen voor de creek walk dan kan je jezelf de rit besparen. Ruim 3 uur heen en weer 3 uur terug in een bus, voor een trail van 900 meter in de vallei van Kings Canyon. Het is dat de gids na elke 5 a 10 meter over een boompje of bloemetje verteld. Zo kan hij die tour rekken tot 2 uur. De terugwandeling was 15 minuten en heen duurde 1 uur en 45 minuten. Daarna 2 uur hangen bij het "resort" en dat was het eigenlijk. Buiten dan een fotostop van 5 minuten en een stop van 15 minuten in Curtis Springs op de weg terug. Het dorp heeft een naam maar ook hier is het niet meer dan toiletten, een restaurant, een winkeltje, accommodatie en 1 lokale familie. That's all folks. Zaterdag was het tijd om te pakken. Na het ontbijt uitchecken en om even voor 12 uur met de bus naar het vliegveld. Vlakbij het vliegveld werden wij door 23 wilde kamelen in volle galop uitgezwaaid. Een unieke gebeurtenis zo vlak bij het vliegveld. Groot is het vliegveld overigens niet met vandaag slechts 4 inkomende en even veel vertrekkende vliegtuigen. Aankomst- en vertrekhal, de security check en de departure lounge allemaal naast elkaar over een lengte van pak hem beet 150 meter.
In een bijna leeg toestel vlogen we in nog geen 3 uur naar Sydney. Volgens Angelo gaat de vakantie nu bijna beginnen. De komende 2 dagen blijven we in Sydney en dinsdag gaan we de boot op. In ieder geval moeten we boodschappen doen om voor de resterende 15 weken toiletartikelen in te slaan. Zondag eventueel naar Manly of Biondi beach als het weer het toe laat. Komende dagen is de voorspelling regen, regen en nog eens regen, maar ja, de winter begint hier in Down Under. Maandag rond lunchtijd hebben we een "Hijs Hokij reünie" in Sydney. Aanmelden kan nog. Wees er snel bij want vol is vol! Verder is er een lichtshow in Sydney, die moeten we ook maar even bezoeken. Vandaag trouwens nog een wijziging in de vaarroute van onze cruise doorgekregen. Charlottetown is uit de route gehaald en vervangen door Halifax. Have a good one!

1. KARIN:
    2 juni 2018
    goed in beweging blijven vrouwtje, xxx
  2. Fam. Stolze:
    2 juni 2018
    Schitterende foto’s. Doe je aub voorzichtig? Voor ons hoef je niets te bewijzen, we weten toch wel dat je een........bent
  3. Cora:
    3 juni 2018
    Wel heeeeeel mooi, maar erg vermoeiend denk ik. PPPffffffttttt neem me petje voor je af!
  4. Mariska:
    4 juni 2018
    Wowwwwww , wat een prachtige foto s en wat een mooi begin van jullie reis. Wat hebben jullie al veel gedaan ! Geniet :)