Corner Brook, Canada

6 augustus 2018 - Corner Brook, Canada

Na het weekend op zee te hebben gezeten kwamen we op maandagochtend aan in Corner Brook - Newfoundland - Canada. Naar buiten lopend het dek op richting ontbijt vielen er 2 dingen op. De prachtige omgeving (soort Noorse fjorden) waardoor werd gevaren en een heerlijke "kerstbomenlucht". Overal om je heen dennenbomen die een heerlijke geur verspreidden.

Nadat we om kwart voor 8 van boord mochten gelijk in een taxi gesprongen naar de Marble Mountains. Ik wou graag zippen dus op hoop van zegen. We kwamen aan bij een uitgestorven (ski)resort. Nu wisten we dat de eerste ziptour pas om 9 uur vertrok, dus ff geduldig wachten. Om even over half 9 kwam er een teken van leven en ging het kantoor open. Gelukkig was er plaats zat dus off I go. In totaal 9 lijnen over een totale lengte van bijna 3 kilometer. Wat was dit gaaf en wat een schitterende omgeving. Het imposantste was het vliegen over een waterval. Zo geweldig! En de guide had ook nog wat leuks bij de 4e zip lijn. Niet gewoon van een plateau afspringen of lopen, maar omgedraaid staan (dus met je rug naar de zip lijn toe) en je dan achterover laten vallen..... Hoe ouder, hoe gekker! Alles bij elkaar duurde het een uur. Dit kwam omdat de groep maar uit 3 personen bestond. Bij een volle groep van ca 20 man ben je 2 uur onderweg. Na afloop een super service, want ze brachten ons netjes terug naar de stad.

In Corner Brook zelf hebben we een stuk van de Corner Brook Stream Trail gelopen, waarna we al wandelend door de stad richting boot gingen. Leuk, maar niet echt bijzonder. Het meest bijzondere was in mijn ogen een dame die op het plein muziek zat te maken op een zaag. Dat klonk absoluut niet verkeerd! Verder onderweg nog wat gedronken in een Ierse pub met live muziek van de lokale gitarist waarna we tegen 4 uur weer terug aan boord waren.

#memoriesforlife

1. Ashley Aalbregt: