Van Dubaï naar Aqaba (Jordanië)

6 juli 2018 - Aqaba City, Jordanië

Woensdagavond vertrokken uit Dubai en naar mate we 's nachts in meer open water kwamen nam de storm weer toe. Vrijdagmiddag werd het zwembad weer gesloten in verband met de storm. In de nacht van zaterdag op zondag naderden we Yemen, Somalië en de Golf van Aden. Gedurende de nacht werd er een konvooi gevormd en gezamenlijk werd er verder gevaren. Verder stond je onder toezicht van een aantal marine schepen. De restende dagen opnieuw veel wind en hoge temperaturen.

Een week later, woensdag, kwamen wij om half 7 in Aqaba (Jordanië) aan. Het werd wederom een vakantiedag met een gouden rand! Om 07.00 uur ging de wekker. Ontbijten en snel onderweg naar de duikschool in Aqaba. En geloof het of niet, ik was weer de enige vandaag. Een jacht van 3 verdiepingen, een kapitein, een kok en een dive master tot mn beschikking. Daar zou ik best aan kunnen wennen! Ik leek de koningin van Aqaba wel. 2 privé duiken, het hele jacht tot mijn beschikking en zelfs mn rug werd ingesmeerd met alle gevolgen van dien voor de duikinstructeur. Omringd door 4 landen in de golf van Aqaba/Rode Zee : Saoedi-Arabië, Egypte, Israël en Jordanie. En zo mooi onderwater!!!! Hetgeen ik in de Great Barrier Reef verwachtte vond ik hier. Prachtig koraal, 35 meter zicht en heel veel kleinere vissen. Veel lionfish en een grote mureen gezien. Genoten in kapitalen!!!

En Ang? Die heeft zich weer opgeofferd. Eerst heeft hij me gebracht en daarna is hij in Aqaba gaan rondslenteten (met 40 graden). De boulevard, de moskee, het kasteel, wat ruïnes en heel veel winkeltjes. Toen hij me later weer ophaalde gaf hij al aan dat je er niet echt warm van werd buiten de temperatuur. Hij heeft me nog wat van de stad laten zien, maar hij had gelijk. Niet veel bijzonders verder. Wat heb ik het toch getroffen! Koesteren die man! #memoriesforlife
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ashley Aalbregt: