Van Muscat naar Dubaï

27 juni 2018 - Dubai, Verenigde Arabische Emiraten

Gisteren aangekomen in Dubai. Na aankomst kijken of we 's nachts een taxi konden krijgen en toen dat bevestigd was naar de duikwinkel om te boeken. Ging nogal moeilijk, zat vol, geen mini bus etc. Na wat aandringen en verwijzing naar een mail volgden de nodige telefoontjes en was het geregeld. En daarna? Ja, dan weet je hoe verwent je bent. Laten we maar naar een Mall gaan om iets te eten en drinken. De leuke dingen hebben we al gezien. En de stad kan verder toch niet bekoren. Een grote zeepbel waar men blijft bouwen tot de bel uit elkaar spat. Gek, gekker, gekst. Niet echt ons ding. Na een uurtje de taxi in en terug naar de boot.

Vanochtend om half 5 liep de wekker af. Ontbijten om 5 uur en op zoek naar een taxi. Gelukkig stonden er 3 te wachten dus geen problemen. Af laten zetten bij het duikcentrum en met een mini van naar Fujairah - El Aqah. En wat bleek? Wij waren dus de enigen. Niets vol dus. Een rit van 2 uur van de ene kust van de Emiraten naar de andere. Spullen passen etc en de boot op. Angje mocht ook mee alhoewel hij bij het resort wou blijven. Lekker in de koelte. Hij had al geen zwemspullen mee genomen. Heb ik hem toch overgehaald mee te gaan, want er was nog maar 1 andere duiker die zijn Padi ging halen. Niets volgeboekt dus (ook daar niet want de Russen laten het afweten) en alleen met een instructeur dus gewoon een prive duik in de Golf van Oman / Straat van Hormuz. Moeten we de boot op gelijk in aardig diep water en.... doorweekt. Je kan Angje zijn gedachten wel raden. Het duiken was super. Zoveel vissen. Zwemmen door hele scholen. Vrijwel geen koraal maar oh zo veel vissen. Na het duiken wat gedronken in het schitterende resort en met de mini van terug naar Dubai. En de airco terug? Die kon de hitte niet aan. Op de stukken echt midden in de woestijn schoot de temperatuurmeter richting 50 graden en de van was niet koel te krijgen. Onderweg veel kamelen gezien en zand, zand en nog eens zand. Dachten we gisteren in Dubai nog aan smog. Nu was het zicht niet veel beter. Dat schijnt dus geen smog te zijn maar het zand wat in de lucht zit door de wind. Het was vroeg op en een lange rit, maar ik had dit voor geen goud willen missen. We zijn weer terug op de boot en gaan op weg naar Jordanië. Een tocht van 6 dagen met verwachtte temperaturen van rond de 40 graden.

1. Kees:
    27 juni 2018