Duiken en zomercarnaval

25 mei 2018 - Great Barrier Reef, Australië

Vanochtend werden we bruut gewekt. De telefoon. Bo was even het tijdsverschil vergeten geloof ik. Maar ja, we moesten toch al vroeg op zullen we maar denken.
Vandaag was het weer een dagje duiken. Dit maal vanuit Port Douglas het Reef in en op 3 verschillende plaatsen geweest. Vooraf een pil ingenomen tegen zeeziekte. Bij vertrek werd al aangegeven dat het een “rough ride" ging worden. Nou, het was inderdaad geen rustige trip maar niets in vergelijking met afgelopen dinsdag. Als dit rough was hoe werd dat dan dinsdag genoemd? Vanuit Port Douglas bleken de meeste duiktrips afgelopen dinsdag overigens geannuleerd te zijn. Bij een van de duiken werden we door een grot geleid. Dat was wel eng want bij binnenkomst werd je gelijk omhoog gezogen.
Het was anders dan de vorige 2 dagen duiken. Professioneler maar ook andere dingen gezien. Geen haaien en schildpadden, maar wel weer stingrays en veel mooier koraal.
Bij terugkomst stond Angje te wachten met droge kleren etc. Er was geen tijd om naar het hotel te gaan. Vrijdag, zaterdag en zondag is het carnaval in Port Douglas. Afgesloten wegen en geen parkeerplek te krijgen na 5 uur. Kwart over 4 waren we terug en als een speer naar de “hidden" garage onder Coles. Nog een paar plekjes maar 1 was genoeg. Lekker op een terras gaan zitten en nog redelijk zicht. Van 5 tot 6 een straatartiest voor de tent. Wat hebben we gelachen. Wat een mensenmassa was er op de been. Een soort dorpsfeest zoals zomers in het Westland. De parade ging even over half 7 van start. De lokale brandweer met gezin voorop, de lokale fanfare etc. Geen zomer carnaval zoals in Rotterdam. Om 8 uur afgesloten met een vuurwerk show. Verder kermis, popconcert, food trucks, circus en allerlei andere activiteiten. Wederom een dag met een gouden randje!