Quebec, Canada

9 augustus 2018 - Québec City, Canada

Quebec City, wat een heerlijke stad. Na ruim 10 jaar waren we terug. Dit keer niet met de trein, maar met de boot. Je ligt aangemeerd gelijk onder de oude stad. De ochtendsessie begonnen we met een wandeling naar de funicular via een straat vol met galeries. Het is een stad met veel kunstgalerijen en eentje met veel historie. Tegen verwachting in was het rustig bij de funicular. Vanaf daar over de houten boardwalk, hoog boven de St. Lawrence rivier, langs de citadel met de gouveneurswoning. In totaal 290 treden omhoog. Langs de citadel terug naar de oude stad door de gezellige winkelstraten langs de marktstalletjes naar de kathedraal. Toen we buiten kwamen werden we overvallen door een stortbui dus tijd voor een break in een Ierse pub. Vervolgens de afdaling naar de markt en terug naar de boot voor een welverdiend middagdutje na een kleine 6 kilometer lopen (en klimmen).

Nog maar net op de boot barste het weer los. Aan regen geen gebrek. Tegen half 4 was het weer droog en op pad voor de 2e ronde. Dit keer geen funicular maar de klim naar boven te voet. Wat kerkjes bezocht, een aantal winkels met ijshockey souvenirs, genoten van de stijlvolle huizen en winkelpanden waarna we om een uur of half 6 de afdaling weer inzette. Nogmaals door het Quartier Petit Champlain gelopen en bij een Thais restaurant gegeten. Vervolgens op jacht naar een creperie voor mijn dessert!!

Over de boulevard, waar volop activiteiten waren, terug naar het schip. Vanaf de boot konden we genieten van een circusachtig optreden op het plein voor de haven en daarna een afsluitende vuurwerk show. Een heerlijke dag en eigenlijk heeft Quebec maar een minpunt volgens Angelo. Ze praten Frans en zoals het een echte Fransoos betaamd weigeren ze het om Engels te praten. Zelfs in Quebec, Canada!

Op naar Halifax!

1. Ashley Aalbregt:
    12 augustus 2018
    Jullie lopen een eind af 🏋️‍♀️🏋️‍♂️.

Genieten ♥️😘♥️