Southampton

25 juli 2018 - Southampton, Verenigd Koninkrijk

Zondagavond laat vertrokken we uit Lissabon met 2 zeedagen voor de boeg. Waar we het eigenlijk niet hadden verwacht kwamen we eindelijk een hoop wildlife tegen. Een walvis en tientallen dolfijnen die vrolijk rondom de boot zwommen en sprongen.

In Nederland vallen de mussen dood van het dak, maar bij ons was het dinsdag erg fris. 's Avonds was het party time voor de oldies aan boord. Honderden ballonnen zorgden voor een hoop vermaak bij onze mede cruisers. Waar ze normaal wandelstokken, rollators, en scootmobiels nodig hebben om zich voort te bewegen gingen nu alle remmen los om maar een ballon te vangen en zelfs erop te springen zodat ze klapten. En hoeveel oldies er niet breed glimlachend met meerdere ballonnen naar hun hut gingen waren niet op 2 handen te tellen. Blijft voor ons wel de vraag wat ze met die ballonnen gingen doen....

Woensdagochtend in Southampton was het heerlijk weer. Eigenlijk meer Zuid Europees dan Engels weer. In de ochtend met de trein naar Winchester geweest om de kathedraal te bezoeken. Wat een schitterende kathedraal is dat en niet alleen bekend van de Beatles! Half 2 de trein terug naar Southampton genomen en naar de kapper. Southampton zelf waren we al eens geweest en daar is weinig te doen. De stad is denk het bekenst vanwege de Titanic. In 1912 vertrok de Titanic vanaf Southhampton en we weten allemaal hoe dat is afgelopen. Wel veel groen overigens. Angelo nog even op pad gestuurd om boodschappen (toiletartikelen) te doen voor het laatste deel van onze reis. Daarna lekker bij de Thai gegeten en rond 7 uur waren we terug aan boord. Onderweg naar Ierland.