Terug naar de slavernij

17 augustus 2018 - Charleston, South Carolina, Verenigde Staten

Vandaag meerden we aan in Charleston - South Carolina. Een stad met geschiedenis. De huizen waar slaven verhandeld werden, de afschaffing daarvan etc. Bij aankomst maakte de stad niet echt indruk, maar als je eenmaal aan de self guided tour begint door het historische centrum (French Quarter) verandert je mening al snel. De stad ademt geschiedenis van de grote verwoestende brand in de 19e eeuw (ca 1/3e van de stad werd verwoest) tot aan de burgeroorlog toe. Schitterende huizen met mooie tuinen en veranda's, het slavenmuseum, een rondrit in een koets (waarbij de route door de politie wordt opgegeven). Er mogen slechts 28 koetsen (verdeeld over de 5 verschillende maatschappijen) op straat zijn en dit wordt door de (toeristen) politie geregeld. De koets moet zich melden, aantal passagiers doorgeven en krijgt dan de route die men mag rijden inclusief eventuele obstakels onderweg.

Na de rit het andere deel van de stad verkent. Daarbij eindigden we in een kerk. De enige die open was vandaag. Alleen deze kerk (5Church) was verbouwd tot een bar. Wat een leuke tent was dat. Om even over 5 uur waren we terug op de boot waar 's avonds een Blue Grass band op trad. Angelo miste eigenlijk het hek voor het podium waar je flessen bier tegenaan mocht gooien.

Op naar Miami.